بررسی مهاجرت خانواده های ایرانی به غرب مشکلات خانواده های ایرانی در آمریکا چیست؟ مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی به ویژه غربی، از موضوعاتی است که همواره موافقان و مخالفانی داشته است که طبیعتا آشنایی با فضای فکری و فرهنگی غرب و آگاهی یافتن از تجربه های تلخ شیرین و در این زمینه، می تواند راهگشا باشد. به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بحرینی امام جمعه و مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن طی گفتگویی این موضوع مهم را تشریح کرد که تقدیم خوانندگان ارجمند می شود: * قبل از ورود به بحث پیرامون مهاجرت ایرانیان، بفرمایید اصولا نگاه اسلام درباره مهاجرت چگونه است؟در قرآن و سنت، مهاجرت اهمیت خاصی دارد و در شرایطی، اسلام مهاجرت را از امور ممدوحه و واجبه می داند که انسانی برای نجات ایمان و حفظ دین و تمکن از انجام وظایف الهی و کسب علم و دانش انجام دهد و در صورتی مذموم است که هجرت برای نافرمانی خدا و تقابل با دینداری باشد که به عنوان مثال در سور? نساء به این موضوع اشاره شده از جمله آنجا که می فرماید: "آن کس که در راه خدا مهاجرت کند در روی زمین برخورداری های بسیار و گشایش ها خواهد یافت و هر کس که از خانه خویش بیرون آید تا به سوی خدا و رسولش مهاجرت کند و آنگاه مرگ او را دریابد ، مزدش بر عهده خداست ،و خدا آمرزنده و مهربان است."
*نماینده منتخب من ، یادت باشد که حضور تو الان در مجلس شورای اسلامی ، صرفا" به خاطر رای من و امثال من بوده است.
*یادت باشد ، که به مجلس راه پیدا نمی کردی اگر ، مردم بخصوص جوانان به تو رای نمی دادند.
*یادت باشد که برای گرفتن حتی یک رای در کوچه های بن بست شهر نیز دنبال رای می گشتی و با مردم حرف می زدید، گاهی می شنیدی و می گذشتی ، گاهی با سکوتت آنها را مجاب می کردی و گاهی هم می نشستی و با آنها گپ و گفت می کردی و بالاخره گوش شنوای خوبی داشتی .
*نماینده منتخب من ؛ یادت باشد برای گرفتن این رای ها ، مدتی مانند مردم شده بودید و در کنار مردم و برای مردم حرف می زدید ، از دردل آنها می گفتید و از مشکلاتشان برای پله های رای خود نشانه می رفتید، سخن این مسجدی ها را برای مسجد محله دیگرمی گفتید و از آن مسجد برای برای محله دیگر توشه می گرفتید.
*نماینده منتخب یادت باشد ، این حضور مردمی بودن را همیشه داشته باشید ، این نباشد که حضور یک هفته ای خود در میان مردم به چهارسال بعد به طول انجامد ، مردمی را که به تو رای داداند را به باد فراموشی بسپاری و بگوئی حالا ، وقت ندارم با مسئول دفترم، هماهنگ باشید.
*یادت باشد که مردمی که به تو رای دادند ، ارزش و عظمت کار خود را به خوبی می دانند و افرادی را که به آنها رای داداند را نیز به ، خوبی میشناسند پس فراموش نکن که به این مردم متعلق هستی و تافته جدابافته ازمردم نیستی .
*واین که سخن آخر یادت باشد، که توبرای جاده سازی، شهرسازی، آسفالت کوچه و معابر به مجلس نرفته ای ، بلکه تو برای قانون گذاری رفته ای ، قانونی که جامع باشد، حق یکایک افرادی را که به تو رای دادند را باید با قانونی که به تصویب می رسانید ادا کنید، البته یادت باشد قانونی که ولایت مداری شما و امثال شما را به اثبات رساند.
*اساس سریال تکیه بر توهین انسان مومن دارد/ درایران نشان دادن چهره معصومین پرنگ است.
حجت الاسلام ارسطا؛عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع)
*اساس سریال تکیه بر توهین انسان مومن دارد/ درایران نشان دادن چهره معصومین پرنگ است.
عضوهیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت؛ الاسباط، توهین صریح به اهل بیت است./ معاویه و یزید تطهیر بردار نیستند.اشاره؛ داستان این فیلم زمانی شروع شد که یکی از شبکه های تلویزیونی وهابی کویت و با مشارکت بازیگرانی از کشورهای کویت ، اردن ،عربستان سعودی ، لبنان ، مراکش ، الجزایر ، سودان وثروت کلان سعودی ها استارت کار را زد،بطوری که علی رغم مخالفت و حرام اعلام شدن آن توسط مراجع عظام تقلید هم اکنون، این فیلم موهن از چهل کانال ماهواره ای در حال پخش می باشد که از نظر تاریخی مستند نبوده و منابع روایت داستانی این سریال کاملاساختگی است و پر از تحریف واقعیتهای مسلّم تاریخی به افسانهای بودن پیدایش تشیع توسط عبدالله سبا یهودی و ریشه در دین یهودیت داشتند آن پرداخته می پردازد. این مجموعه 30قسمتی اهداف شومی را دنبال میکند که از جمله آن می توان به تطهیر چهرهی معاویه،یزید و هم عدل قرار دادن اهل بیت پیامبر با سایر صحابه ، مبهم بودن ریشههای تأسیس مذهب تشیع و ارتباط صمیمی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) با معاویه اشاره کرد.
روند شکلگیری ارتداد در صدر اسلام در گفتوگو با حجت الاسلام والمسلمین حسن قیومی از استادان برجسته حوزه علمیه قم هر خروجی ارتداد نیست/ حکمت حکیمیفر ادامه مطلب...
سید محمد بیاتیان با کسب 19588 رای از مجموع 50505 رای ماخوذه موفق به کسب اکثریت آراء جوزه انتخابیه بیجارشد.بسمه تعالی شماره: 1/8/1/6523 تاریخ آگاهی 90.12.30آگاهی نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان بیجارسید محمد بیاتیان نام پدر سید منصور دارای 19588 رایدر اجرای ماده 24 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، و ماده 72 آیین نامه اجرایی آن، به اطلاع کلیه اهالی حوزه انتخابیه شهرستان بیجار می رساند که انتخابات مجلس شورای اسلامی که روز جمعه مورخ 90.12.12 در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار برگزار شد جمع آرای ماخوذه د راین حوزه انتخابیه 50505 رای بود که اشخاص زیر به ترتیب :
*نماینده منتخب من ، یادت باشد که حضور تو الان در مجلس شورای اسلامی ، صرفا" به خاطر رای من و امثال من بوده است.
*یادت باشد ، که به مجلس راه پیدا نمی کردی اگر ، مردم بخصوص جوانان به تو رای نمی دادند.
*یادت باشد که برای گرفتن حتی یک رای در کوچه های بن بست شهر نیز دنبال رای می گشتی و با مردم حرف می زدید، گاهی می شنیدی و می گذشتی ، گاهی با سکوتت آنها را مجاب می کردی و گاهی هم می نشستی و با آنها گپ و گفت می کردی و بالاخره گوش شنوای خوبی داشتی .
*نماینده منتخب من ؛ یادت باشد برای گرفتن این رای ها ، مدتی مانند مردم شده بودید و در کنار مردم و برای مردم حرف می زدید ، از دردل آنها می گفتید و از مشکلاتشان برای پله های رای خود نشانه می رفتید، سخن این مسجدی ها را برای مسجد محله دیگرمی گفتید و از آن مسجد برای برای محله دیگر توشه می گرفتید.
*نماینده منتخب یادت باشد ، این حضور مردمی بودن را همیشه داشته باشید ، این نباشد که حضور یک هفته ای خود در میان مردم به چهارسال بعد به طول انجامد ، مردمی را که به تو رای داداند را به باد فراموشی بسپاری و بگوئی حالا ، وقت ندارم با مسئول دفترم، هماهنگ باشید.
*یادت باشد که مردمی که به تو رای دادند ، ارزش و عظمت کار خود را به خوبی می دانند و افرادی را که به آنها رای داداند را نیز به ، خوبی میشناسند پس فراموش نکن که به این مردم متعلق هستی و تافته جدابافته ازمردم نیستی .
*واین که سخن آخر یادت باشد، که توبرای جاده سازی، شهرسازی، آسفالت کوچه و معابر به مجلس نرفته ای ، بلکه تو برای قانون گذاری رفته ای ، قانونی که جامع باشد، حق یکایک افرادی را که به تو رای دادند را باید با قانونی که به تصویب می رسانید ادا کنید، البته یادت باشد قانونی که ولایت مداری شما و امثال شما را به اثبات رساند.
نشست علمی بررسی مرگ مغزی با رویکرد فقهی و حقوقی با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار شد.
به گزارش مرکزخبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قائنی از کارشناسان حوزوی، امروز پنج شنبه یازدهم اسفند در نشست علمی «بررسی مرگ مغزی با رویکرد فقهی و حقوقی» که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد، اظهار داشت: فقه؛ حکم کلی و موضوعاتی که به نوعی به فقه مربوط می شود را مورد توجه قرار می دهد.
وی افزود: دین اسلام در رابطه با هر موضوعی که مربوط به امر اختیاری انسان قرار بگیرد ، احکامی را برای او وضع کرده است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تشخیص موضوعات، تصریح کرد: موضوعات برمبنای عرف عمومی قابل تشخیص هستند، که خود عرف به دو نوع، عام و خاص تقسیم می گردد.
استاد مرکزفقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه در عرف عام معیار تشخیص چیست، اظهارداشت: عرف عام و خاص ؛ هردو مربوط به مفاهیم هستند و مرجع تشخیص اختلاف در شبهه مفهومیه می باشند.
حجت الاسلام والمسلمین قائنی با اشاره به اینکه تشخیصات عرف دارای دو قسم هستند خاطرنشان کرد: با درنظرگرفتن شبهات مصداقیه و مفهومیه، نمی توان نظر شخصی هرکسی را در کاربرد شبهات بر دیگران تحمیل کرد.
وی تصریح کرد: در مفاهیم عرفی بطور قطع نمی توان قاعده کلی استصحاب را درخصوص مرگ مغزی تعمیم داد.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استصحاب ازجمله مبانی فقهی به شمارمی رود یاد آورشد: استصحاب تنها در صورت شک مورد بررسی قرار می گیرد و نباید تخیل کرد که در موارد شبهه مفهومیه نیز قائده استصحاب جاری می شود.
استاد مرکزفقهی ائمه اطهار (ع) بیان داشت: در خصوص مرگ مغزی جای هیچ گونه استصحابی وجود ندارد، در حقیقت شبهات مفهومیه در مقابل شبهات مصداقیه است و عرف این مقوله به شمار آید.
حجت الاسلام والمسلمین قائنی ادامه داد: فقه اسلامی در رابطه با موت و حیات همیشه درگیر است ، لذا از اول اجتهاد و تقیلد تا پایان کتاب دیات و قصاص مباحث مختلفی مطرح شده است.
وی با اشاره به مرگ مغزی بیان داشت: کسانی که دچار مرگ مغزی می شوند، همه حیات آنها دچار فوت نشده بلکه دارای حیات نباتی هستند، لذا نمی توان مرگ مطلق، تلقی کرد و همچنین اگر شخصی در درگیری با فرد دیگر دچار مرگ مغزی شود نمی توان ضارب را قصاص کرد .
این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه نمی توان در مرگ مغزی استصحاب را جاری کرد، یادآور شد: مرگ مغزی را نمی توان بطور قاطع مرگ حقیقی اطلاق کرد و نه می توان آن را بطور قطع دارای حیات تلقی کرد.