کارشناس حوزویواکنش حوزه به پدیده بدحجابی برگرفته از عقلانیت است حجاب تقویت کننده عقلانیت جامعه بوده و در مقابل، بدحجابی تسلط احساسات و ناهنجاریها بر عقلانیت یک اجتماع است، لذا واکنش حوزه های علمیه بر مسائل بدحجابی بر گرفته از عقلانیت و پویایی آن است. به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجید اشکوری ،صبح امروز در نشست تخصصی «عفاف و حجاب» که با حضور ائمه جماعت قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه برگزار شد، طی سخنانی اظهارداشت: اولین سئوالی که حوزویان در سطح جامعه با آن برخورد میکنند این است که معضلات بزرگی در سطح جامعه وجود دارد، ولی چرا حوزویان به مساله حجاب بیشتر اهتمام دارند؟ ادامه مطلب...
به مناسبت شهادت امام نهم شـمـار شـاگـردان و تربیت یافتگان امام جواد(ع ) در منابع رجالى و تاریخى مختلف ذکر شده است . دانشمند گرانقدر، شیخ طوسى نام 113 نفر از اصحاب و راویان آن حضرت را ذکر کرده اسـت.برخی از تربیت یافتهگان مکتب امام جواد (ع) را به مناسبت سالروز شهادت آن امام همان تقدیم میکند. زمـامـداران مـعـاصـر ائمـه عـلیهم السلام هر چند اجازه نمى دادند که آن بزرگواران به سبک مؤ سـسـات و سـازمـانـهـاى آمـوزشـى مـتـداول ایـن زمـان ، تـشـکـیـلات مـنـسـجـم و مـنـظـّمـى بـراى مـسـائل آمـوزشـى و تـعـلیـم و تربیت افراد ایجاد کنند؛ زیرا در این صورت با گرایش و جذب مـردم بـه سـوى ایـن مـشـعـلهـاى هـدایـت و آگـاهـى آنـان از اعمال و کارهاى ضدّ اسلامى زمامداران ، حکومت آن غاصبان در معرض خطر جدى قرار مى گرفت ؛ امـّا گـفـتـار، رفـتـار و معاشرتهاى معمولى آنان با مردم و پاسخگویى به پرسشهاى آنان در زمینه هاى گوناگون ، براى کسانى که با آنان ارتباط داشتند آموزنده ترین کلاس درس بود. ادامه مطلب...
آیت الله العظمی خامنه ای: مسئولان تقصیرها را گردن هم نیندازند رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور مردم خراسان شمالی گفتند: مسئولان باید مسئولیتپذیری داشته باشند و تقصیرها را گردن هم نیندازند، مسئولیتهای خود را در قانون اساسی بشناسند و با هم همدلی و همزبانی داشته باشند. به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای ساعت 9 و سی دقیقه صبح امروز وارد فرودگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شدند . انبوه مردم که از ساعت ها منتظر ورود رهبر انقلاب بودند با خروج خودروی حامل حضرت آیت الله خامنه ای از فرودگاه بجنورد، دیگر سر از پا نشناختند و یکپارچه غرق در شور شعف و شادی شدند و از همان ابتدا خودروی حامل ایشان در میان انبوه جمعیت قرار گرفت ادامه مطلب...
شور و شوق دیدن ضریح امام حسین ع به قدری جلوه شهر قم را عوض کرده است که از قمی بودن خود خارج و یک پارچه ایران شده است.
جای همه شما یک دل سیر ضریح امام حسین ع در مدرسه عالی معصومیه قم زیارت و برای همه شما دعا کردم. جایتان خالی بود ، با سه چهار نفر از زائرین و خدام حاضر در کنار ضریح مصاحبه گرفته ام که اگه بتوانم برای پست های بعدی از گفته های آنها استفاده خواهم کرد / اگه شما هم گذرتان قم افتاد و چند روز فرصت باقی است از دست ندید برای زیارت حتما بیایید مدرسه عالی معصومیه / موفق باشید / التماس دعا نظر حتما بدید
خیالتان راحت هنوز پاربرجا و استوار ایستاده ایم ، تاکی میخواهید با سیاست سیاه تان مردم استوار و مستحکم ایران را بیازمایید ؛ ما آزموده ایم در این دهر بخت خویش، مشکلی نیست ؛ تحریم می خواهید بکنید ؛ خب حرفی نیست ؛ از سیاهی که بالاتر رنگی نیست ؛ این قدر تحمل می کنیم که رویتان سیاه تر شود/ تحریم / تحریم / تحریم / باشد تا روزی که مشکلات است طاقت و استواری مردم هم است ؛ نحمل و خویشتن داری هم است / البته در مقابله با خارجی ها / واما در داخل نه ، قصه فرق می کند ؛ اگری کسی بخواهد با مردم و صداقت مردم بازی بکند یا از عظمت و بزرگی مردم در مقابل وطن شان ، در برابر خون هزاران شهید گلگون کفن سوء استفاده کنند / نمی توانند ؛ چرا که این مردم می دانند که چه بکنند و کی و کجا .... پیرو ولایت فقیه در مقابل این همه سختی ایستادگی خواهند کرد همچنان که می کنند . ان تنصرو الله ینصرکم
بماند اینکه آقای سوپری ها اتکت اجناس مغازه شو دوتتا می زنه اگر صبح قیمت پایننی است دم غروب قیمت دومی را به جریان می اندازد . / بماند اگر مینوبوس های شهرک پردیسان قم که ؛ کارت خوان های خود را در آوردند به بهانه اینکه 25 تومان را از مردم بگیرند می گویند دزد بهشون زده / و این هم بماند که راننده های اتوبوس بجای 180 تومان 200 تومان می گیرند / بماند خمیر دندان 2400 تومانی 2800 فروخته می شود و اینکه بماند شیر بی زبونی که مدت ها پیش انسان او را می خورد ولی امروزه خودش شیری شده که مردم را می خورد توسط مغازه داران و تولید کنندگان یال و کوپالی بهم زده و غرش بالا بردن قیمت خود را دارد .
ولی باز میگویم ... هنوز ایستاده ایم به کوری چشم همه دشمنان ، از نوع داخلییش یا خارجی اش مهم نیست ... این قدر گران بکنید تا بترکید //// بقول دوستم در رادیو قم که می گفت چو دخلت نیست خرج آهستتر کن .... زنگ بهش زدم گفتم دوستم / دخل که سهل است پول تو جیبی هم نیست .... ولی باز می گویم هنوز ایستاده ایم
به راستی کجا می خواهیم برویم .... این تذهبون ، چرا راه را گم کرده ایم ..... چرا اهداف و شعار های انقلابی در حاشیه قرارگرفته است ...... تا کی باید با کار هایمان دل دشمنان نظام و انقلاب را شادکنیم .... براستی وقت آن نشده که برگردیم به تبعیت از ولایت .... بصیرت دینی و عقلانی ما کجا رفته ؟ ..... چرا فرداهایمان بدتر از دیروز می شود ..... تاکی باید اخم ، کرده و کز کنیم ... حرف های بزنیم که جز دشمنان این انقلاب و نظام اسلامی خوشش نمی آید ..... براستی برای دل خوشی دشمن است که سر در برف بی خبری زده ایم ...... این تذهبون ....
منصور حسینی در برنامه «آیات روشنگر» شبکه ماهواره ای نور مدعی شد که شیعه نمی تواند برای امام حسن و امام حسین فضائلی را ارائه دهد و درباره امامت امام حسن و امام حسین شیعه دستش خالی است و حتی بنی امیه هم می توانند ادعا کنند که معاویه و یزید امامند. منصور حسینی در برنامه «آیات روشنگر» مدعی شد که شیعه به خاطر وجود فضائلی که در حضرت علی علیه السلام یافته است او را در امامت به دیگران ترجیح می دهد اما شیعیان فضائلی از امام حسن و امام حسین در دستشان نیست تا به امامت آنها قائل شوند پس بنی امیه هم می توانند مانند تشیع ادعا کنند که معاویه و یزید امامند ودر این زمینه بین آنان تفاوتی نیست.این کارشناس در حالی این ادعا را می کند که در منابع مهم اهل سنت نکات بسیاری در تضاد با گفته های وی به چشم می خورد.درصحیح بخاری کتاب فضائل اصحاب النبی حدیث 3747 ص665 آمده است:«عن النبی صلی الله علیه و آله انّه کان یاخذه و الحسن و یقول اللهم انّی احبهما، همانا پیامبر صلی الله علیه و آله حسن و حسین علیهما السلام را در آغوش میگرفت و میفرمود: بار خدایا من این دو را دوست دارم».همچنین درصحیح بخاری کتاب فضائل اصحاب النبی حدیث3753 میخوانیم:«قال النبی صلی الله علیه و آله : هما ریحانتای من الدنیا، پیامبرصلی الله علیه و آله فرمودند: آن دو ریحانه من از دنیا هستند».در صحیح مسلم کتاب فضائل الصحابة حدیث 2422 صفحه 1048 نیز آمده است:«البراء بن عازب قال رأیت الحسن بن علی علی عاتق النبی صلی الله علیه و آله و هو یقول اللهم انی احبّه فاحبّه، براء بن عازب گوید: حسن بن علی علیه السلام را سوار بر گردن پیامبر صلی الله علیه و آله دیدم در حالیکه پیامبر میفرمودند بار خدایا همانا من او را دوست دارم پس تو نیز او را دوست بدار». همچنین در صحیح مسلم کتاب فضائل الصحابه صفحه 1049 حدیث 2424 به نقل از عایشه میخوانیم:«قالت عایشه: خرج النبی صلی الله علیه و آله غداه و علیه مرحل من شعر اسود فجاء الحسن بن علی فادخله ثم جاء الحسین فادخل معه ثم جاءت فاطمه فادخلها ثم جاء علی فادخله ثم قال انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل بیت و یطهرکم تطهیراً، عایشه گفت: یک روز صبح پیامبر صلی الله علیه و آله در حالیکه عبای مویی سیاه رنگی بر تن داشتند (از منزل) خارج شدند پس حسن بن علی علیه السلام بر او وارد شد و او را داخل عبا فرمود سپس حسین علیه السلام آمد پس او را نیز با خود داخل کرد سپس فاطمه علیها السلام آمدند پس او را نیز داخل فرمودند و سپس علی علیه السلام آمدند و او را نیز داخل کردند سپس فرمودند: «همانا خداوند اراده کرده است که از شما اهل بیت، پلیدی را محو کند و شما را مطهر قرار دهد». ادامه مطلب... نظر فراموش نکنید